اسپیس ایکس ماهواره های جاسوسی آمریکا را پرتاب کرد

اسپیس ایکس ماهواره های جاسوسی آمریکا را پرتاب کرد به گزارش لینک بگیر، شرکت «اسپیس ایکس» نسل بعدی ماهواره های جاسوسی آمریکا را طی صدمین پرواز موشک «فالکون ۹» در سال ۲۰۲۴ به فضا پرتاب کرد.


به گزارش لینک بگیر به نقل از ایسنا، موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) به یک نقطه عطف در قرن حاضر رسید.
به نقل از اسپیس، یک موشک فالکون ۹ روز گذشته ۲۴ اکتبر در ساعت ۱۳: ۱۳ پس از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی، مجموعه ای از ماهواره های جاسوسی نسل بعدی را برای «دفتر شناسایی ملی آمریکا»(NRO) از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا پرتاب کرد.
این مأموریت معروف به «NROL-167»، صدمین پرواز فالکون ۹ در سال ۲۰۲۴ بود.
مرحله نخست فالکون ۹ حدود هشت دقیقه بعد از بلند شدن، مطابق برنامه به زمین بازگشت و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس ایکس در اقیانوس آرام فرود آمد. این شرکت بعد از مدت کوتاهی به درخواست دفتر شناسایی ملی آمریکا، به پخش اینترنتی خود تمام کرد. برپایه توضیحات مأموریت اسپیس ایکس، این بیست و یکمین پرتاب و فرود برای این تقویت کننده ویژه بود.


به قول اسپیس ایکس، NROL-167 چهارمین پرتابی است که از شبکه ماهواره ای تکثیرشده دفتر شناسایی ملی آمریکا پشتیبانی می کند. این شبکه متشکل از ماهواره های مختلف و کوچک است که برای افزایش قابلیت و انعطاف پذیری طراحی شده اند.
مأموریت NROL-167 صد و پنجمین پرتاب موشک اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۴ بود. علاوه بر پروازهای فالکون ۹، این شرکت دو مأموریت «فالکون هوی»(Falcon Heavy) و سه پرواز آزمایشی موشک بزرگ «استارشیپ»(Starship) خویش را امسال انجام داده است.



منبع:

0.0 / 5
18
1403/08/04
13:09:52
تگهای خبر: اینترنت , شركت , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی