وزیر ارتباطات خواستار شد

مقابله با استفاده از تجهیزات ارتباطی برای اهداف تروریستی

مقابله با استفاده از تجهیزات ارتباطی برای اهداف تروریستی به گزارش لینک بگیر، وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران هرگونه استفاده از تجهیزات الکترونیکی و ارتباطی برای اهداف تروریستی و کشتار غیرنظامیان را محکوم نمود و خواهان مقابله با این اقدام خلاف قوانین بین المللی شد.



به گزارش لینک بگیر به نقل از ایسنا، سید ستار هاشمی در دیدار با ماسانوری کندو- دبیرکل اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه (APT) اظهار داشت که جنایت تروریستی مانند به شهادت رساندن غیرنظامیان بخصوص کودکان در فلسطین و لبنان با استفاده از تجهیزات ارتباطی، اعتماد عمومی به فناوری را از بین می برد.

وزیر ارتباطات در این نشست که درحاشیه کارگاه «آخرین گرایش ها و فناوری های نوین» شورای رگولاتوری های جنوب آسیا (SATRC) به میزبانی ایران برگزار شد، تصریح کرد که استفاده تروریستی از تجهیزات ارتباطی روند رو به رشد استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد را مبتلا به اختلال می کند.

وی به سیاست چندجانبه گرایی و همکاریهای منطقه ای جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار امیدواری کرد که همکاریهای ایران با اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه توسعه یابد.

هاشمی و ماسانوری کندو همینطور چارچوب فعالیتهای اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه و کشورهای عضو آن و راه های گسترش همکاری ها با عنایت به توسعه فناوری های نوین در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات را بررسی کردند.

حمید فتاحی-رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم گزارشی از برگزاری کارگاه آخرین گرایش ها و تکنولوژی های جدید ارائه نمود. فتاحی اظهار داشت که یک برنامه سه ساله بین ایران و اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه مورد توافق قرار گرفته است.

دبیرکل اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه در این نشست هرگونه استفاده از تجهیزات ارتباطی برای مقاصد تروریستی را محکوم نمود و اظهار داشت که فناوری اطلاعات و تجهیزات ارتباطی باید برای تأمین منافع نفع بشر مورد استفاده قرار گیرد.

براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ماسانوری کندو از فعالیتهای ایران بعنوان کشور بنیانگذار در اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه تجلیل نمود و اظهار داشت که توسعه فناوری های اطلاعات مانند هوش مصنوعی و ۵G بستگی به فعالیت و اقدامات کشورهای عضو اتحادیه دارد.

وی از ابتکار ایران برای برگزاری کارگاه آخرین گرایش ها و تکنولوژی های جدید و حضور گسترده شرکتهای عضو در این کارگاه قدردانی و از وزیر ارتباطات جهت شرکت در اجلاس وزرای آسیا و اقیانوسیه که سال آینده در ژاپن برگزار می شود، دعوت کرد.




منبع:

0.0 / 5
133
1403/07/12
11:29:39
تگهای خبر: ارتباطات , ارتباطات و فناوری اطلاعات , تكنولوژی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی