مدیران کسب و کار چگونه آماده تغییرات با هوش مصنوعی شوند؟

مدیران کسب و کار چگونه آماده تغییرات با هوش مصنوعی شوند؟ لینک بگیر: هوش مصنوعی (AI)، به عنوان نیروی دگرگون کننده در چشم انداز کسب وکار ظهور کرده است و به سازمان ها قدرت می دهد تا فرآیندها را متحول کنند و راندمان را بالا برند.


به گزارش لینک بگیر به نقل از ایسنا، مقیاس و دامنه این دگرگونی، بطور اساسی پارامترها را برای رهبران مشاغل در سال ۲۰۲۴ تغییر خواهد داد و فرصت های جدیدی برای افزایش رقابت و رشد ارائه می دهد. در کنار این فرصت ها، پیچیدگی هوش مصنوعی و خصوصاً هوش مصنوعی مولد، تهدیدها و خطرات جدیدی را به دنبال داشته است. رهبران کسب وکار در تمام بخش ها با نگرانی های جدیدی در مورد امنیت داده ها، حریم خصوصی، اخلاقیات و مهارت ها سروکار دارند که مسئولیت های بیشتری برای در نظر گرفتن آنها، نشان میدهد.
جهت بررسی جزییات بیشتر در این مورد، شرکت ای بی ام (IBM) پژوهش با عنوان رهبری در عصر هوش مصنوعی را ارائه نمود. در این پژوهش بیش از ۱۶۰۰ مدیر ارشد اروپایی مورد بررسی قرار گرفتند تا اطلاعاتی در موارد ذیل کسب شود. مورد اول این است که چگونه انقلاب هوش مصنوعی نقش رهبران شرکتها را تغییر می دهد، برای اینکه آنها بدنبال به حداکثر رساندن فرصت ها هستند و مورد دوم، تهدیدهای بالقوه آن در چشم انداز مقرراتی و اخلاقی درحال تحول چگونه هدایت می شود.
تقویت رشد هوش مصنوعی در اروپا
با عنایت به این که هفت کشور از ۱۰ کشور نوآور جهان در اروپا واقع شده اند، این منطقه از موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری برخوردارست برای اینکه قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا به زودی تصویب می شود و نخستین چارچوب نظارتی جامع جهان را ارائه می دهد. انتظار می رود این اطمینان و وضوح نظارتی، سرمایه گذاری های اضافی و مشارکت کنندگان جدید را جذب نماید و منافع بیشتری در اکوسیستم هوش مصنوعی اروپا بوجود آورد.
در مقابل این پس زمینه امیدوارکننده، حیرت انگیز نیست که شاهد استقرار هوش مصنوعی مولد در راس اولویت های مدیران عامل برای سال ۲۰۲۴ باشیم، بطوریکه ۸۲ درصد از رهبران کسب وکار مورد بررسی قبلا از هوش مصنوعی مولد بهره برده اند یا قصد دارند امسال این کار را انجام دهند. این احساس فزاینده فوریت ناشی از تمایل به بهبود کارایی با خودکار کردن فرآیندهای معمول و آزاد کردن وقت کارمندان برای انجام کارهای با ارزش بالاتر، افزایش تجربه مشتری و بهبود نتایج است.
علیرغم این اشتیاق، نگرانی ها در مورد امنیت و حفظ حریم خصوصی، نرخ پذیرش را می کاهد، در صورتیکه ۸۸ درصد از رهبران کسب وکار از پتانسیل هوش مصنوعی در تجارت خود هیجان زده هستند، ۴۴ درصد هنوز احساس نمی کنند که این فناوری را به کار بگیرند. سه چالش اصلی پیش روی رهبران کسب وکار، حفظ حریم خصوصی و امنیت داده ها (۴۳درصد)، تاثیر بر نیروی کار (۳۲درصد) و نتایج اخلاقی (۳۰درصد) هستند. بجای تمرکز صرف بر مزایای مالی هوش مصنوعی، رهبران کسب وکار حالا مجبور هستند که بطور فعال به هزینه های اجتماعی و خطرات در رابطه با آن رسیدگی کنند.


عصر جدیدی برای رهبری
رهبری در عصر هوش مصنوعی مستلزم آنست که مدیران اجرائی، تعادلی بین پرداختن به نتایج اخلاقی و امنیتی فناوری و استفاده از مزایای رقابتی آن ایجاد کنند. این تعادل ظریف، هسته اصلی قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپاست که در ماه مارس توسط پارلمان اروپا تایید شد. هدف آن، ارتقای نوآوری و رقابت در اروپا و در عین حال تضمین شفافیت، پاسخگویی و نظارت انسانی در توسعه و اجرای هوش مصنوعی است.
این قانون، نگاهی مبتنی بر ریسک را اتخاذ و سطح مقررات مورد نیاز برمبنای سطح خطری که هر مورد استفاده به وجود می آورد را تعیین خواهدنمود و شامل موارد منع کننده مانند امتیازدهی اجتماعی، خطر بالا در عرصه هایی مانند زیرساخت ها و امتیازدهی اعتباری، خطر متوسط شامل چت بات ها و موارد جعلی و بخش کم خطر، حاوی بازی های دارای هوش مصنوعی و فیلترهای هرزنامه است.
علیرغم این پارامترها، رهبران کسب وکار باید انطباق با مقررات را درک و عملیات و نیروی کار خودرا برای تغییر آینده آماده کنند. آنان باید خطر و شهرت را مدیریت و شرکت های خودرا برای نوآوری و مقررات بیشتر که به ناچار در سال های آتی با آن روبرو می شوند، اثبات کنند.
برای رهبران کسب وکار در دستیابی به این امر ۲ اولویت عمده وجود دارد؛ نخستین مورد، ایجاد استراتژی های مدیریتی موثر هوش مصنوعی است که بر پنج ستون بنا شده و شامل توضیح پذیری، عدالت، استحکام، شفافیت و حریم خصوصی است. هدف از این کار ارتقای شفافیت در استفاده از داده، رفتار عادلانه، دفاع در مقابل حملات، شفافیت سیستم و صیانت از حریم خصوصی است.
تحت نظارت های انسانی، آنها به کاهش خطرات و اطمینان از قابل اعتماد بودن سیستم های هوش مصنوعی کمک خواهند کرد. این رویکرد جامع حاکمیتی، پذیرش مسئولانه هوش مصنوعی، ایجاد اعتماد در بین کاربران و ذینفعان را تقویت و در عین حال استفاده اخلاقی و مسئولانه از فناوری های هوش مصنوعی را تضمین می نماید.
اقدام دوم و به همان اندازه مهم، ایجاد هیئت اخلاق هوش مصنوعی است. در صورتیکه این قانون به سطح معینی از انطباق اخلاقی نیاز دارد، مشاغل باید از این فرصت برای ایجاد چارچوب های اخلاقی خود بهره گیرند.
این موارد در صورتیکه حفاظ روشنی را برای نوآوری های آینده ترسیم می کند، اجرا را هدایت خواهدنمود. برای مثال، در ای بی ام، چارچوب اخلاقی تعیین می کند که چه مواردی را دنبال، با چه مشتریانی کار نماییم و رویکرد قابل اعتماد ما در مورد حق تکثیر را تعیین می کند. ایجاد سریع این مبانی به جلوگیری از خطرات اعتباری یا نقض قوانین بیشتر کمک می نماید.
مسئولیت مهارت ها
همین طور مسئولیت روشنی برای تجهیز نیروی کار به مهارت های لازم برای هدایت موفقیت آمیز تحول هوش مصنوعی وجود دارد. یکی دیگر از پژوهش های اخیر ای بی ام در مورد هوش مصنوعی در محل کار نشان داد که ۸۷ درصد از رهبران کسب وکار انتظار دارند حداقل یک چهارم نیروی کارشان در پاسخ به هوش مصنوعی و اتوماسیون مولد نیاز به مهارت مجدد داشته باشند.
کسانی که خودرا به مهارت های هوش مصنوعی مجهز می کنند، در اقتصاد دیجیتال و بازار کار نسبت به کسانی که این مهارت را ندارند، مزیت قابل توجهی خواهند داشت. سازمان ها مسئول کمک به کارکنان خود برای ارتقاء مهارت یا مهارت مجدد برای سازگاری با این اکوسیستم درحال تغییر هستند.
کسب وکارها این وظیفه را جدی می گیرند، بطوریکه ۹۵ درصد از مدیران اعلام نموده اند که درحال انجام اقداماتی برای اطمینان از برخورداری از مهارت های هوش مصنوعی مناسب در سازمان های خود هستند و ۴۴ درصد بطور فعال در این فناوری مهارت های خودرا ارتقا می دهند. این انگیزه از دیدگاه رقابتی و اجتماعی ناشی می شود و تضمین می نماید که بخش بزرگی از نیروی کار از مشارکت و بهره مندی از اقتصاد دیجیتال پررونق مستثنی نمی شوند.
با وجود چارچوب های قانونی هم اکنون، مدیران اجرائی اروپایی و رهبران ارشد کسب وکار باید با اعتماد و شفافیت در چشم انداز درحال تحول هوش مصنوعی حرکت کنند، اصول حکمرانی خوب را در توسعه و پذیرش آن ادغام، حفاظ های اخلاقی را تقویت و انعطاف پذیری را در سراسر نیروی کار ایجاد کنند. این دوره ی جدید رهبری نیازمند اعتماد و شفافیت از بالا به پایین است و جزء حیاتی برای رشد و بازگشت سرمایه خواهد بود.



0.0 / 5
302
1403/02/25
12:53:26
تگهای خبر: بازی , دیجیتال , سئو , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی