سفارش هایی برای بهبود عملکرد پیام رسان های بومی
به گزارش لینک بگیر، پیام رسان ها کوشیده اند که روز به روز خویش را رشد دهند و خدمات متنوع تر و کیفیت بالاتری را دراختیار کاربران قرار دهند؛ اما برای بهبود عملکرد خود می توانند از نمونه های خارجی الگو بگیرند یا بخشی از کار خویش را برون سپاری کنند و با افراد متخصصی که در سایر کشورها هستند رایزنی کنند و بخش های فنی و نرم افزاری خویش را به این صورت توسعه دهند.
کیوان نقره کار- کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات- در گفتگو با ایسنا، با بیان این مطلب در رابطه با پیام رسان های داخلی و نتایج اختلال رخ داده در آنها اظهار نمود: وقتی از پیام رسان ها صحبت می شود، شاید نخستین چیزی که به ذهن خطور می کند، رد و بدل شدن اطلاعات و وظیفه آنها فراهم کردن بستری برای تبادل اطلاعات و ایجاد ارتباطات است.
وی ادامه داد: اما زمانیکه به محتوای رد و بدل شده نگاه می نماییم متوجه می شویم چقدر نقش یک پیام رسان می تواند پر اهمیت باشد؛ جایی که تبادل کسب و کارها، اطلاعات پزشکی که با جان بیماران در ارتباط می باشد، ازاین رو نقش یک پلت فرم رابطه محور مانند پیام رسان ها بسیار اهمیت دارد. این امر نشان داده است که پلت فرم ها هم باید در فضای ارتباط با کاربر ماند UI و UX و دسترسی های لازم خیلی خوب عمل کنند تا کاربر بتوانند به سادگی از آنها استفاده نمایند.
نقره کار در ادامه اظهار داشت: همینطور پیام رسان ها باید در فضای فنی خود امنیت اطلاعات را حفظ کنند و سرعت بالایی را در اختیار کاربر قرار دهند و خیلی از مشکلات فنی را برای کاربر سهل و آسان کنند. در این مرحله است که تفاوت و تمایز پلت فرم ها یا پیام رسان های بین المللی و پیام رسان های داخلی مشخص می شود. به نظر می رسد در بحث حریم خصوصی و امنیت چه بسا در مواردی خدماتی مختلفی که باید به کاربر داده شود، پیام رسان های ما نتوانستند به خوبی عمل کنند و ما شاهد بودیم که گاها امنیت پیام رسان ها و پلت فرم های داخلی را پایین تر دانسته اند.
این کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه این مورد سبب می شود که کسب و کار در هر حوزه ای که بخواهد فعالیت کند، با شک و تردید این کار را انجام دهد، خاطرنشان کرد: از طرفی خدماتی که از جانب آنها عرضه می شود گاهی با نواقصی همراه می باشد و این ایراد در پلت فرم های داخلی بیشتر بروز می کند که چقدر میتوان یک کار و کسب و کار درست را در این بستر انجام داد.
وی در رابطه با زیرساخت های پلت فرم های داخلی توضیح داد: بهرحال زمانیکه بر استفاده از پیام رسان های داخلی در سطح کلان اصرار می شود، پس مشخص است که پلت فرم های داخلی هم نمی توانند بر روی فضای ابری یا روی سرورهای خارجی اطلاعات خویش را منتقل کنند، ازاین رو بطور قطع از آنها خواسته شده که بر فضاهای داخلی فعالیت کنند. اگر چنین موضوعی باشد باید وزارت ارتباطات، تسهیلات، امکانات یا سخت افزارهای خاص این حوزه را در اختیارشان قرار دهد.
او افزود: اما باید به این نکته توجه کرد به علت وجود تحریم ها و این مساله که شاید نتوانیم بسیاری از دستگاههای سخت افزاری مورد نیاز را از کشورهایی که صاحب فناوری این حوزه هستند دریافت نماییم. باید دید چقدر این موارد می تواند تاثیر لازم را داشته باشد و در نهایت آن کیفیت را هم پیام رسان و مخاطبان اصلی داشته باشند. به نظر می آید نهادهایی مانند وزارت ارتباطات باید کمک کننند تا سرورها روزبه روز تکمیل تر، قوی تر و بهتر شوند و در اختیار پیام رسان ها قرار بگیرد.
نقره کار در ادامه صحبت هایش به تجربه سایر کشورها و وقوع اختلال در پیام رسان ها و پلت فرم های بین المللی اشاره نمود و اظهار داشت: شرکتهای بزرگ مانند متا یا فیسبوک و شرکتهای از این دست بعنوان بخش خصوصی به این سمت حرکت می کنند که در تولید دستگاههای سخت افزاری اشتراک هایی داشته باشند و با عنایت به درآمدهای بسیار زیادی که دارند، می توانند از نظر سخت افزاری خودشان را پشتیبانی کنند. چه بسا میتوان با کشورهای بسیاری که شاید خدمات اینترنتی، ابری و سخت افزاری در آنها ارزان تر باشد هم وارد مذاکره شوند و بخشی از سرورهای خویش را در آنجا مستقر کنند.
این کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: به عبارتی فضای درست بخش خصوصی همینطور تعامل با کشورها مختلف کمک می نماید تا بتوانند توسعه بهتری را در قسمت صنعت سخت افزاری و نرم افزاری و در نتیجه به مشتریان و مخاطبان خود ارائه نمایند. ما به علت این که مقداری در فضای کشورمان محدودیت هایی را داریم، این سبب می شود نتوانیم از ظرفیتهای بین المللی، از تکنولوژی های روز دنیا و حتی افرادی که دانش این حوزه را دارند استفاده نماییم و نبود این موارد سبب می شود که ما ضعف را در پیام رسان های داخلی خود شاهد باشیم.
وی در رابطه با مهم ترین اقداماتی که باید پیام رسان های داخلی برای بهبود عملکرد و حفظ مخاطبان خود انجام دهند، خاطرنشان کرد: در کنار موارد گفته شده باید گفت پیام رسان ها کوشیده اند که روز به روز خویش را رشد دهند و خدمات متنوع تر و کیفیت بالاتری را دراختیار کاربران قرار دهند؛ اما برای بهبود عملکرد خود می توانند از نمونه های خارجی الگو بگیرند یا بخشی از کار خویش را برون سپاری کنند و با افراد متخصصی که در سایر کشورها هستند رایزنی کنند و بخش های فنی و نرم افزاری خویش را به این صورت توسعه دهند.
نقره کار در انتها اظهار داشت: همینطور گاهی اوقات مشکلاتی که در لایه های زیرین و زیرساختی وجود دارد را بعنوان کاربر مشاهده نمی نماییم اما این مورد تاثیر خویش را در پیام رسان ها یا هر پلت فرم بومی می تواند بگذارد. ازاین رو به نظر می آید خود وزارت ارتباطات هم نیازمند بهبود عملکردی چه در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری است تا ما شاهد عرضه خدمات بهتر از پلت فرم ها همچون پیام رسان ها باشیم.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب