بازسازی تمام کیهان در یک بازی کامپیوتری

بازسازی تمام کیهان در یک بازی کامپیوتری لینک بگیر: یک جوان 18 ساله تمامِ جهانِ شناخته شده را در بازی ماینکرفت(Minecraft) بازسازی کرده است.


به گزارش لینک بگیر به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، یک جوان ۱۸ ساله دو ماه را صرف خلق و به اشتراک گذاشتن کل جهانِ قابل مشاهده در یک بازی کامپیوتری موسوم به "ماینکرفت" کرده است که در آن می توان حدودا هر چیزی را ساخت.
کریستوفر اسلایتون ۱۸ ساله، یکی از علاقه مندان قدیمی بازی ماینکرفت است. این بازی به کاربران اجازه می دهد قلعه ها، صخره ها و اشیای دیگر را به دلخواه خود با بهره گیری از آجرهای قدیمی بسازند، اما اسلایتون تلاش خودرا برای خلق چیزی بسیار بیشتر و بزرگتر به کار بست.
او سیاه چاله ها، ستاره ها و کهکشان ها را با بهره گیری از کامپیوتر شخصی خود ایجاد کرد و نتایج حماسی کار خودرا در یوتیوب به اشتراک گذاشت.
ماینکرفت یک بازی جهان باز است که توسط "موجنگ استودیوز" ساخته و برای کامپیوتر و موبایل انتشار یافته است. این بازی توسط مارکوس پرسون خلق و با زبان برنامه نویسی جاوا نوشته شده است. ماینکرفت بعد از چندین نسخه آزمایشی خصوصی اولیه، نخستین بار در ماه مه سال ۲۰۰۹ منتشر گردید و پیش از انتشار کامل آن در نوامبر ۲۰۱۱، ینس برگنستن توسعه آنرا به دست گرفت. ماینکرفت از آن زمان به چندین سیستم عامل دیگر نیز منتقل شده است و با فروش ۲۰۰ میلیون نسخه و ۱۲۶ میلیون کاربر فعال ماهانه، از سال ۲۰۲۰ پرفروش ترین بازی ویدیویی در تمام دوران شده است.
در ماینکرفت، بازیکنان در دنیای سه بعدی تولید شده، زمینی حدودا بی نهایت را کاوش می کنند و ممکنست مواد اولیه، ابزارها و وسایل را کشف یا استخراج کنند که با بهره گیری از آنها سازه های مختلف و متفاوتی بسازند. بسته به حالت بازی، بازیکنان می توانند منابعی را برای ساختن جهان و حفظ سلامتی خود بدست آورند و یک حالت خلاقانه که بازیکنان منابع و جان نامحدود دارند و می توانند پرواز کنند در آن وجود دارد.
بازی ماینکرفت به هیچ وجه یک بازی فضایی سنتی نیست، اما چیزی که اسلایتون پیاده سازی کرده و به اشتراک گذاشته است، بنظر می رسد که آنرا در بین بهترین بازی های کاوش فضایی قرار می دهد. ویدیویی که او به اشتراک گذاشته هم اکنون نزدیک به یک میلیون بازدید داشته است.
اسلایتون می گوید: من فقط ۸ ساعت در یک روز در این اتاق کوچک نشستم و اهتمام کردم منحنی روی یک سیاه چاله را بسازم.
بازی ماینکرفت برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ منتشر گردید و در سال ۲۰۱۱ در مقیاس وسیع تری ارائه شد. این بازی حالا بیش از ۱۴۱ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد و تبدیل به پرمخاطب ترین بازی تمام دوران شده است.
اسلایتون می گوید: همه در مورد قدرت و گستردگی کیهان متحیر هستند، اما من بعد از شش هفته کار بر روی دنیای ماینکرفت حتی بیشتر متوجه شدم که جهان چقدر زیبا است.
نخستین مشکلی که اسلایتون با آن روبرو شد، کوشش برای تکرار دو طرف تاریک و روشن سیاراتی مانند زمین در این بازی بود، چون هیچ منبع نوری در این بازی در نظر گرفته نشده است. بدین سبب او بصورت دستی بلوک های روشن و تاریک را در فرآیندی که روزها طول کشید، در کنار هم قرار داد.
وی سپس به مشکلات جدیدی در سیارات حلقه دار مانند زحل برخورد. او می گوید: یک روز تمام طول کشید تا تمام حلقه های آنرا بسازم.
سفر در مقیاس کهکشانی، به اسلایتون انگیزه داد تا این کار را انجام دهد. او با در خدمت گرفتن ریاضیات پیشرفته برای بازسازی دقیق همه چیز، از قاره ها و اقیانوس های زمین گرفته تا خورشید و کهکشان ها موفق به ساخت جهان قابل مشاهده در ماینکرفت شد.
او حتی شراره های خورشیدی و «ستون های آفرینش» معروف در سحابی عقاب را با مقیاس بندی صحیح ساخت و با چالش های فنی مختلفی که باید بر آنها غلبه می کرد، فائق آمد. ویدیوی نهایی نیز سفری واقعی را در اعماق گیتی نشان میدهد که با مشاهده آن احساس می کنید درحال پرواز در کهکشان ها هستید.
اسلایتون اکنون در یوتیوب حدودا ۲۵ هزار دنبال کننده دارد. وی امیدوار است با گذشت زمان داستان هایی را بوسیله بازی ماینکرفت به اشتراک بگذارد تا جامعه را درگیر کند و پروژه هایی مانند متاورس و ابعاد چندگانه را امتحان کند.
وی می گوید: من می خواهم یک داستان سرگرم کننده واقعی را تعریف کنم. من می خواهم کمی استانداردها را ارتقا دهم.




منبع:

0.0 / 5
406
1401/07/26
10:54:42
تگهای خبر: بازی , برنامه نویسی , تولید , كامپیوتر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی