به دلیل قوانین مبهم تبلیغاتی؛
دادگاه فرانسوی گوگل را ۱۵۰ میلیون یورو جریمه کرد
سخنگوی گوگل روز پنجشنبه اظهار داشت: دادگاه تجدیدنظری در فرانسه جریمه 150 میلیون یورویی این شرکت را به سبب سوء استفاده از قدرت خود برای سو رفتار با آگهی دهندگان تأیید کرده است.
به گزارش لینک بگیر به نقل از رویترز، ناظر ضد انحصار فرانسه، که در سال ۲۰۱۹ این جریمه را وضع کرد، در توضیح این تصمیم خود اظهار داشت که گوگل قوانین مبهم تبلیغاتی را اعمال کرده و آنها را به میل خود تغییر داده است. این نخستین مجازات از این نوع است که توسط مقامات فرانسوی مقابل گوگل اعمال شده است.
سخنگوی گوگل اظهار داشت: «پس از اعلام تصمیم اولیه فرانسه، ما تغییراتی برای شفاف تر کردن سیاست های خود به وجود آورده ایم و الان حکم دادگاه را با جزییات بررسی نموده و مراحل بعدی اقدامات ضروری را بررسی خواهیم کرد.»
گوگل افزوده که دو مورد از دستورات دادگاه فرانسوی که همزمان با اعلان جریمه ۱۵۰ میلیون یورویی اعلام شده بود لغو شده است. یکی از این دو دستور گوگل را مجبور می کرد ابزاری را بوجود آورد که به مصرف کنندگان فرانسوی اجازه شکایت می داد.
دومین فرمان لغو شده، گوگل را موظف می کرد گزارشی سالانه همراه با لیست وب سایت هایی منتشر کند که حساب های Google Ads آنها به سبب نقض قوانین گوگل تعلیق شده است.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب