برای تكمیل زنجیره خدمات دولت الكترونیكی؛
سرویس پیامكی و كد دستوری در سامانه پیام ایران ایجاد می شود
به گزارش لینك بگیر مدیركل دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الكترونیكی اظهار داشت: سامانه پیامكی با سرشماره ۴۰۴۰ و كد دستوری #۴؛ با هدف ساماندهی تبادل اطلاعات میان دستگاه های اجرائی و مردم ایجاد می شود.
به گزارش لینک بگیر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، مجید فولادیان مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی، ضمن اشاره به راه اندازی «سامانه پیام ایران» بعنوان یکی از مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات، آنرا گام موثری در جهت تکمیل زنجیره خدمات دولت الکترونیکی دانست و ارسال الکترونیکی بدون واسطه اعلان های رسمی و مکاتبات دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی کشور به آحاد مردم و موسسات حقوقی را همچون کارکردهای اصلی این سامانه بیان کرد. وی ضمن اشاره به مصوبه مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، امکان انجام مکاتبات اداری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی با دستگاههای اجرایی از راه اختصاص یک پنل شخصی و عرضه کد رهگیری بابت رصد وضعیت مکاتبات را اقدام موثری دانست که ضمن کاهش رجوع حضوری به دبیرخانه دستگاههای اجرایی، می تواند نقش بسزایی را در کنترل بیماری کرونا و حفظ شرایط قرنطینه در وضعیت حساس کشور ایفا کند. فولادیان با اشاره به اینکه هم اکنون خیلی از خدمات دولتی از راه اپلیکیشن دولت همراه قابل عرضه است در مورد سایر قابلیت های «سامانه پیام ایران» اظهار داشت: سرویس پیامکی یکپارچه و کد دستوری واحد از دیگر خصوصیت های این سامانه هستند که طی آن پیامک های دستگاههای اجرایی برای مردم با سرشماره ۴۰۴۰ ارسال خواهد شد و عرضه خدمات دستگاههای اجرایی هم با شماره گیری کد دستوری #۴* امکان پذیر می شود که کاهش کلاهبرداری های پیامکی و فیشینگ را به دنبال دارد. مدیر کل دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی هم چنین از اتصال ۶۷ دستگاه اجرایی به سامانه کارپوشه ملی ایرانی ها اطلاع داد و از دستگاههای اجرایی خواست تا بر مبنای مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ظرف شش ماه نسبت به حذف سامانه های موازی و انجام مکاتبه از راه یک سامانه واحد اقدام نمایند. به گزارش لینک بگیر به نقل از مهر، «سامانه یکپارچه پیام ایران» بعنوان صندوق الکترونیک خدمات دولت با هدف فراهم کردن امکان تبادل الکترونیکی میان مردم و دستگاههای دولتی تا ۶ ماه آینده باید توسط سازمان فناوری اطلاعات ایجاد شود. این سرویس مطابق با مصوبه شانزدهمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و برای کاهش تردد شهروندان و ساماندهی و یکپارچه سازی راهکارهای تبادل پیام بین مردم با دستگاههای اجرایی، کاهش زمینه تخلفات مبتنی بر تبادل پیام با مردم، همچون جعل، کلاهبرداری و نقض حریم خصوصی و همینطور صرفه جویی در هزینه های دولت و آمادگی برای پاسخگویی سریع به نیازهای ارتباطی با مردم، بخصوص در شرایط بحران، راه اندازی می شود.
منبع: لینك بگیر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب