اینترنت كودك در نگاه وزیر ارتباطات و كارشناسان؛

خوراك كودك در فضای مجازی مدیریت شود

خوراك كودك در فضای مجازی مدیریت شود لینك بگیر: تهران- توجه كودكان به فضای مجازی و استفاده از تبلیت و گوشیهای موبایل، این روزها بعنوان یك مبحث كاملا جدی در بین خانواده ها مورد توجه قرار گرفته است، موضوعی كه باید دید مدیران فضای سایبری چقدر به آن توجه دارند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (تلكام 2018) كه امروز(شنبه) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران پایان یافت، شركت های بخش خصوصی، دولتی و خارجی تازه ترین دستاوردهای خویش را در معرض دید عموم قرار دادند.
در میان دستاوردهای عرضه شده، آنچه كه بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد و الان بعنوان یك تهدید در فضای مجازی وجود دارد، استفاده درست از اینترنت و شبكه های اجتماعی برای كودكان و نوجوانان است.
بدون شك توجه نوجوانان به تبلت ها و بازی های كامپیوتری در فضای مجازی این روزها به امری اجتناب ناپذیر تبدیل گشته است كه اگر مدیریت نشود به صورت قطع در دراز مدت صدمه زا خواهد بود.

** تاكید آذری جهرمی بر پشتیبانی از شركت های بخش اینترنت كودك
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه این نمایشگاه درباره لزوم توجه به جایگاه كودكان در فضای اینترنتی به ایرنا اظهار داشت: امسال برنامه های زیادی برای شركت های فعال در اینترنت كودك تدوین شده است.
محمدجواد آذری جهرمی اضافه كرد: این مورد اهمیت بسیاری دارد از این رو فعالیت های خوبی در سازمان فناوری اطلاعات انجام شده كه بزودی گزارش های آن منتشر خواهد شد.
وی به نقش شركت های بخش خصوصی در این زمینه اشاره نمود و اظهار داشت: تابحال این شركت ها فعالیت های خوبی داشته اند؛ مجموعه هایی مانند «انارستان» در اینترنت كودك كار كرده كه ما از فعالیت های آنان استقبال می‎كنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه كرد: بر همین مبنا برنامه های زیادی برای این شركت ها تدوین كرده ایم كه امسال اجرا می گردد.
آذری جهرمی تصریح كرد: باید استانداردهایی برای حفظ حقوق كاربران و استفاده كودكان از فضای مجازی هم در دستور كار قرار گیرد؛ وزارت ارتباطات آماده این اقدام است.

** تولید محتوا به كمك روانشناسان و كارشناسان فضای مجازی
در این رابطه مدیر سرویس اینترنت دوستدار كودك و نوجوان انارستان درگفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره تفاوت اینترنت كودك و نوجوان این شركت با اینترنت عادی، اظهار داشت: برخلاف اینترنت و فیلترینگ كشور كه بر اساس لیست سیاه(بلك لیست) است، اینترنت دوست دار كودك و نوجوان ما بر اساس فهرست سفید (وایت لیست) است.
قاسم عابدی اضافه كرد: در تیم محتوایی ما، روانشناسان و كارشناسان فضای مجازی مجرب حضور دارند كه بعد از بررسی 500 هزار سایت پر بازدید، 70 تا 80 هزار سایت و سرویس متناسب با نیاز مجازی كودك و نوجوان ایرانی را به فهرست سفید(وایت لیست) وارد كردیم.
وی افزود: كاربران اینترنت ما، فقط به سایت ها و سرویس هایی دسترسی دارند كه مناسب و متناسب با كودك و نوجوان تشخیص داده شده است.
وی توضیح داد: برای بهره گیری از این اینترنت، كافی است از سیمكارت مجانی كودك و نوجوان انارستان استفاده گردد. این سیمكارت درگاه ورود به محتواها و سرویس های ویژه كودكان و نوجوانان است.
وی اضافه كرد: به كمك «پارسی جو» قویترین پویش گر ایرانی، موتور جستجوگر كودك و نوجوان را هم راه اندازی كرده یم كه كاربر در این موتور هر كلمه یا كلید واژه ای را در آن جستجو كند تنها نتایجی نمایش داده می شود كه در لیست سفید(وایت لیست) انارستان وجود دارد.
عابدی خاطرنشان ساخت: سرویس دیگری با نام «چی خوبه» برای پدر و مادرها در نظر گرفته ایم؛ این نامگذاری برپایه متداول ترین نیاز و سوال خانواده ها در خصوص اینكه برای فرزندان آنها چه بازی یا انیمیشن یا محتوایی خوب است.
وی اضافه كرد: در این سرویس محتواهای مختلف در دسته بندی های بازی های موبایلی، انیمیشن، وب سایت های اینترنتی، بازی های فیزیكی و اسباب بازی ها با عرضه شاخص های مختلف آموزشی، بازی و سرگرمی، خلاقیت و... قرار گرفته و خانواده ها به راحتی می توانند نیاز فرزندشان را برطرف سازند.

** بازی دیجیتال كلیدی ترین سرگرمی كودكان
علیرضا گودرزی مدیر ارتباطات این شركت هم به ایرنا، اظهار داشت: بازی دیجیتال و كارتون همچون كلیدی ترین سرگرمی های كودكان و نوجوانان امروزی هستند؛ بنابراین بعنوان یك زیست بوم كودك و نوجوان در فضای مجازی پلتفرم های رقابتی شدن بازی های موبایلی را با نام «نارلیگا» و سرویس پخش انیمیشن كودك با نام «نارتون» را فراهم نموده است.
وی درباره نارلیگا توضیح داد: بازی سازها می توانند گیم های خویش را روی پلت فرم نارلیگا منتشر و از انتشار آن در یك جامعه چند میلیونی مخاطبان هدف كسب درآمد كنند. بازی كنندگان یا گیمرها هم رتبه خویش را در هر بازی و لیگ در «لیدربورد» اختصاصی نارلیگا مشاهده می كنند.
گودرزی درباره گروه مخاطبان نارلیگا هم اظهار داشت: با سه گروه مخاطب روبرو هستیم؛ گروه نخست بیش از 20 میلیون بازی كننده یا گیمرند؛ دسته دوم بیش از 200 تولیدكننده بازی و گروه سوم كه گیم نت ها هستند، می توانند با برگزاری لیگ و جام روی این سرویس، درآمدزایی داشته باشند. رده سنی مخاطبان این سرویس كودكان تا 10 سال هستند.
گودرزی درباره سرویس نارتون هم اظهار داشت: این سرویس كه بر وزن كارتون انتخاب شده، یك اپلیكیشن یا برنامك پخش انیمیشن برای كودكان است.
وی با اشاره به اینكه استفاده از نارتون با ترافیك اینترنت حدودا مجانی همراه می باشد، اضافه كرد: در سرویس «نارتون»، سه هزار انیمیشن خارجی دوبله شده و ایرانی داریم كه خانواده ها با نصب این اپلیكیشن می توانند نوع كارتون و ساعت تماشای آن را برای كودك خود مدیریت كنند.

** تولید خوراك مناسب برای كودكان، نیاز اساسی در دنیای مجازی
سیدمحمد جعفرعلائی، مدیرعامل شركت تولیدكننده تبلت كودك و نوجوان این شركت هم اظهار داشت: تولید تبلت های كودك و نوجوان با عنوان «نارتب» كه با هدف زیست بوم یا اكوسیستم دوستدار كودك و نوجوان ایرانی وارد بازار شده، ماموریت اصلی این شركت است.
«كاركرد اصلی این تبلت ها، مدیریت و نظارت پدر و مادر بر فعالیت فرزندان است. بدین ترتیب كه والدین می توانند برای هر فرزند سطح دسترسی كاربر تعریف كرده و برای نرم افزار و سخت افزار دستگاه یعنی ورودی و خروجی های تبلت هم سطح دسترسی تعیین كنند.»
این مدیر افزود: والدین می توانند برنامه های مناسب با سن فرزندان، نحوه استفاده از آنها و همینطور ساعت و بازه زمانی استفاده از تبلت و اپلیكیشن ها را مدیریت و از نحوه استفاده فرزندان گزارش گیری كنند.
به گفته علائی، این امكان به خانواده ها داده ایم كه با اراده خود و با عنایت به سطح فرهنگ و معلوماتشان، فعالیت های اینترنتی فرزند خویش را براحتی سیاست گذاری و مدیریت كنند.
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی «ایران تلكام» با همكاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سندیكای مخابرات ایران با حضور 130 شركت بخش خصوصی، 16 شركت بخش دولتی و 20 شركت خارجی برگزار گردید.
این نمایشگاه علاوه بر عرضه تازه ترین دستاوردهای صنعت مخابرات، محل تبادل اطلاعات و مذاكرات صنعت گران، تولیدكنندگان و خدمات دهندگان حوزه صنایع مخابراتی بود و پنل های تخصصی با مبحث های روز جامعه و در رابطه با صنایع ارتباطی و مخابراتی برگزار گردید.
اقتصام** 9246** 2023


5.0 / 5
4595
1397/07/15
23:36:44
تگهای خبر: اپلیكیشن , ارتباطات , ارتباطات و فناوری اطلاعات , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی